lördag 4 augusti 2012

En ny dag är här!

En ny härlig dag. Jag har bestämt mig för att tänka så varje morgon. Vad skönt att få vakna till en ny härlig dag, för då känns det lite lättare att kliva upp på morgonen. Saken är att vi kan verkligen välja själva hur våran dag ska bli. Vissa saker kommer man inte ifrån som att kliva upp och jobba fast det känns tungt eller t ex andra människors mående, men vi kan välja hur vi själva tänker se på det. Om jag intalar mig att min dag blir bra så blir den det. Intalar jag mig att min dag blir skit....så blir den det. Det vi sänder ut får vi tillbaka. Därför är ju detta med affirmationer så bra och finurligt. Jag talar om för mig själv, övertygar mig själv, att min dag kommer bli kanonbra. Enkelt va?
Hmm, kanske många tänker, det kan inte stämma. Det funkar inte. Så tänker ju jag också ibland, för vissa dagar är tyngre än andra, men det funkar faktiskt och det funkar väldigt bra.
Idag fortsätter jag med min grundaffirmation ca sisådär femhundra gånger.

JAG TYCKER OM MIG SJÄLV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar