onsdag 22 augusti 2012

Jag sitter på en guldgruva och spanar efter rikedom!

Ibland kan jag fastna i tankar som att allt skulle vara mycket bättre om jag bara hade....ditten och datten. Är det verkligen så? Skulle jag tycka mer om mig själv om jag hade en platt tv, en sprajlans ny bil eller en miljon på banken? Underlätta skulle det, det kan jag inte sticka under stol med men skulle jag börja älska mig själv då? Nej, förmodligen inte. Jag måste lära mig att trivas som det är först och främst, lära mig att uppskatta det jag har, vara tacksam.
Jag skulle vilja träffa någon som älskar mig för den jag är, men då måste jag ju också älska mig för den jag är. Ibland funderar jag på om det är bäst att träffa nån man är lik, eller nån  som är olik en själv. Träffar jag nån som är som jag, så skulle förmodligen inget bli gjort någonsin eftersom jag behöver en "pusher". Om jag träffar någon som är olik mig så finns det ju så mycket man irriterar sig på när den första förälskelsen lagt sig.
Jag börjar tro att det egentligen inte spelar nån roll så länge båda är trygga och säkra i sig själva.
Vad som behövs är humor, ärlighet, värme och glöd. Vi behöver få skratta med varandra. Det är nog viktigt att ha några gemensamma mål fast lika viktigt är att ha några egna mål.
Jag har bara varit singel några månader men ändå kan jag vissa kvällar sakna tvåsamheten. Jag har i alla fall bestämt mig för att lära mig älska mig själv innan jag släpper in någon partner i mitt hjärta. Jag affirmerar varje dag, mer eller mindre, och jag börjar märka en viss skillnad. Jag ser inte på mig själv med avsmak i spegeln längre. Jag ser en 38-åring som har varit med om några hårda stötar i livet men även massor underbart. Jag ser inte längre en tjock mage utan en mage som klarat av att bära ett barn och som fått ta emot alla mina känslor i alla möjliga former. Det underlättar att tänka snällt om sin kropp för den är våran borg. Den skyddar oss mot alla faror och får ta många törnar. Kroppen är själens boning.
Att tänka om lite underlättar vardagen, jag bor bra, jag har barn, bil, jobb och det bara kryllar av möjligheter var jag än sätter foten.
Så vad letar jag efter? Jag har ju det jag behöver. Jag har en underbar dotter och jag har mig själv.
Idag affirmerar jag.....

JAG ÄLSKAR MIG SJÄLV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar