fredag 3 augusti 2012

Starta om och lägg i ny växel!

Det är precis vad jag gör i mitt liv just nu. Jag startar om. Jag gör annorlunda för att jag vill ha det annorlunda mot vad det varit. Detta innebär bl a att varje dag affirmera. Vi behöver tala om för oss själva att vi är bra, att vi är värda det bästa av det bästa.
Jag köpte en bok som heter "Du kan hela ditt liv" med Louise L. Hay och det är den bästa boken jag läst och den vill jag rekommendera. Alla gillar den säkert inte för alla är inte i den fasen av livet som jag är. Men man får inte ont av att läsa den och det bästa med böcker är att man kan läsa dom igen lite senare i livet. Vi går våra egna speciella vägar och alla har vi olika livserfarenheter. Det är bra, men jag tror att det är hit vi vill komma, till det stadiet som Louise L Hay skriver om. Stadiet där vi får älska oss själva.
Den här bloggen kommer handla om mitt liv, om min vardag med allt vad det innebär. Den kommer handla om min resa till att lära mig älska mig själv.
Jag börjar med att affirmera: Jag tycker om mig själv!
Detta upprepar jag hundratals gånger varje dag och det har jag gjort i flera dagar nu. Faktum är att det blir lite lättare att andas och jag känner mig både lättare och gladare.  Ibland känns det lite dumt men det är bara ett motstånd inuti som säger att jag inte är värd att tycka så. Det sparkar jag genast bort genom att affirmera mera.
Ha en fin Fredagskväll.

JAG TYCKER OM MIG SJÄLV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar