tisdag 7 augusti 2012

Änglar!

Jag har änglar i min omgivning, det har alla. En del kan man se och en del kan man inte se.
När jag tittar tillbaka i mitt liv så är det vissa personer som har spelat en stor roll för vem jag är idag. Någon kanske sa något för länge sen som jag inte la märke till då. Nu efter många år kan jag helt plötsligt komma på och förstå vad den personen menade. Det blir en riktig Aha-upplevelse.
Jag har lärt känna några som egentligen funnits runt mig hela tiden fast i pereforin. Vi har bara inte pratat med varann innan och nu, när jag är i den här fasen av livet, så har vi helt plötsligt hur mycket gemensamt som helst.
Några har funnits där hela tiden, med några avbrott men ständigt återkommande.
En del tappar man bara kontakten med och man låter det vara så. Är det meningen att man ska spela en roll i nåns liv, så blir det så, för livet är precis så som det är menat att vara just nu.
Det är ganska skönt att kunna vila i det.....Livet är precis så som det är menat att vara just nu.
Vi gör våra val i livet men hamnar där vi ska så småningom. En del gör val som krånglar till livet men samtidigt lär man sig så mycket på vägen. Jag har gjort val i livet som inte har varit bra......eller har det det? Jag har ju trots allt lärt mig så mycket av mina misstag.
För många år sen när jag var nitton, träffade jag en spännande kille. En kille som hade, det där. Det där som jag drogs till. Det där som jag redan kände till. Det där som gjorde att jag kände mig hemma på nåt sätt.
Han tog hand om mig och sa söta saker till mig (Mamma).
Han drack mycket, höll på med droger och lovade guld och gröna skogar (Pappa).
Han var också aggressiv, manipulativ och våldsam (Styvfar).
Så man skulle kunna säga att jag hade träffat den perfekta familjemedlemmen och man sviker inte familjen. Eller hur?
Hur som helst, jag levde med honom i några år tills jag till slut inte stod ut längre utan valde en bättre väg. Jag började läsa till behandlingsassistent för att sen jobba som det i några år.
Så denna våldsamma personen hjälpte mig en bit på min resa i livet. Jag hade något att lära. Det låter kanske knäppt, men så här i efterhand, när jag har distans till det, så känns det som det var menat så för mig.
Ängel eller inte?

Idag affirmerar jag återigen.....

JAG TYCKER OM MIG SJÄLV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar