onsdag 8 augusti 2012

Rensa upp i röran!

Det är vad jag behöver bokstavligt talat. I både hemmet och i huvudet. När jag gick på semester för nästan fyra veckor sen, så sa jag att, det finns en sak jag ska hinna med på semestern och det är att städa mitt förråd. Det är fortfarande inte gjort eftersom jag hittar massor andra spännande saker att göra istället. Det kan vara som att sitta framför Facebook eller ......ja, det är vad jag gör när jag inte vill göra nåt jobbigt. Detta skapar ångest för att jag inte får gjort det jag skulle. Vad är det för motstånd jag sätter upp när jag inte gör det? Vill jag inte få rent i förrådet? Jo, det vill jag. Varför blir det så här när jag ska ta tag i något här hemma? Jag drar ut på det i det längsta och det skapar bara negativ energi.
Jag vet att om jag bara skulle se till att rensa i den där röran så skulle det kännas lättare i mig själv. För samtidigt som man rensar hemma så rensar man inom sig. Kropp och själ hör ju ihop.
Ett Feng Shui hem vill jag ha. Jag har en bok om just Feng Shui och när jag läser den blir jag så inspirerad och får en sån lyckokänsla när jag vet att jag tänker göra så fint, men längre än så kommer jag inte.
Så nu får jag affirmera mig ett rent förråd, till dess att jag får röven ur och gör det.

JAG TYCKER OM MIG SJÄLV OCH JAG ÄR BRA PÅ ATT HA ORDNING!

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med att hitta på en massa annat att göra för att slippa det jobbiga, men oftast så känns det ju inte riktigt bra förrän man verkligen har gjort det där jobbiga.

    Du har en tänkvärd blogg :). /Jennifer

    SvaraRadera