söndag 19 augusti 2012

Ibland tappar jag farten bara!

Jag önskar att jag kunde hålla i lite längre när jag företar mig något. Jag påbörjar saker och sen orkar jag inte  riktigt ända fram. Jag har velat skriva mer här men hjärnan räcker inte till riktigt för jag har börjat jobba. Har man en gång haft en utmattad hjärna får man nog känna av det resten av livet tror jag. Jag var sjukskriven i fyra år och det första året sov jag mig igenom. Jag glömde hur man satte på kaffebryggaren, glömde hur jag lagade spagetti och köttfärssås, tappade lokalsinnet fullständigt (det har jag nog iofs aldrig haft nåt), glömde var jag parkerat bilen, vad jag hade för bankkod osv. Nu jobbar jag 75% och det funkar bra men det ryms inte mycket mer än så. Vardagslivet tar ju sin tid också. Imorgon börjar min dotter skolan efter sommarlovet och hjulet har börjat rulla. Nu gäller det att hålla hjulet i rullning och hålla en lagom fart. Jag önskar att jag orkade umgås mer med vänner men jag måste hela tiden tänka mig för. Det krävs balans på mitt energikonto, tar man ut får man snabbt sätta in. Jag sätter in energi genom att vara i naturen, gräva o greja i jorden, sova, umgås och kramas med min dotter, gå på healing, röra på mig, unna mig nåt fint osv.
Nu ska jag tanka energi för Dotra o jag ska titta på film i sängen och sen sova tidigt.
Idag har jag inte affirmerat men imorgon gör jag det.......

JAG TYCKER OM MIG SJÄLV OCH JAG ÄR VÄRD DET BÄSTA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar