onsdag 14 november 2012

Allting som händer har en mening!

För en vecka sedan fick jag reda på att jag varit medlem i facket men inte A-kassan. Det är ju A-kassan man vill vara med i när man blir arbetslös. Då utbröt en lite mindre panikkänsla, för var skulle jag få en inkomst ifrån? Men längst in i mig har jag arbetat upp ett system som hjälper mig när sånt här händer. Jag vet att om jag får panik mår jag dåligt. Det hjälper verkligen inte mig att rasa över något sånt.
Därför har jag den där lilla rösten i mig som säger..."Lugn, det ordnar sig".....och det gjorde det även denna gången. Det gjorde så att jag fick den där lilla kraften som fattades att lyfta telefonen och ringa lite samtal.
Nu har jag fått en plats att arbetspröva på i en blom- och inredningsbutik. Vad kan vara ett bättre ställe att jobba på?  Det lär inte bli fett på kontot men jag kommer tanka energi i massor. Jag har förut skrivit om det här med fördelen att jobba med växter, det är ett perfekt sätt att vara i nuet. Jag älskar att stå och plantera och hjälpa till att skapa nåt fint.
Mitt liv fick just en ny vändning och det är här jag ska börja nu, i den fina butiken där jag kommer få inspiration till något mer. Jag har en tanke som gror långt inne och den har med växter att göra och om jag tittar ur ett annat perspektiv än mitt ekonomiska så ser jag att detta är rätt väg.
Jag har jobbat med växter förut och hann att lära mig massor av växtsorter, tyvärr så räcker ju inte min hjärna till för mer än ett jobb i taget så nu finns mest bara smörgåstårtor och baguetter med röra i mitt huvud. Men det kommer nog tillbaka vartefter får jag hoppas.
Om jag tittar tillbaka så ser jag en röd tråd genom hela mitt liv, alla möten med människor som har puttat mig framåt i rätt riktning. Jag har gjort tvärtom många gånger och hamnat i mindre bra situationer men jag har lärt mig massor av det och förmodligen hamnat rätt i alla fall.
Tänk att göra film av sitt eget liv......tänk vad mycket bra det skulle bli. Alla livsöden där folk skulle kunna lära sig så mycket av andras erfarenheter. Jag älskar självbiografier.

Idag affirmerar jag.......

JAG ÄLSKAR MIG SJÄLV OCH ALLT ÄR PRECIS SOM DET SKA VARA I DETTA NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar