måndag 5 november 2012

Nystart!

Då börjar min arbetslösa karriär. Jag började dagen som jag skulle, med promenad. Gick en runda med syster och plockade kottar o lite annat fint. Detta ska användas till kransar och ljusfat. Jag måste se till att ha nåt för händer sen mår man ju så bra av att vara lite kreativ.
Jag har även gjort en del tråkiga saker idag, eller ångestladdade ska jag nog säga. Att ringa och söka jobb är inte min starka sida. När jag ska göra såna saker så drar jag på det in i det längsta och bygger upp en ångest som är så onödig. För när jag väl gjort det så känns det ju så himla skönt. Allt som är för mitt eget bästa blir en jobbig grej. Som att träna, äta rätt, meditera, ringa nödvändiga samtal, affirmera osv. Varför gör jag mig själv en sån otjänst som att dra ut på måbra-saker och göra det till något hemskt?
Idag har syster och jag pratat mycket om det här med hur man funkar och hur man mår. I våran släkt finns både en o annan diagnos och ju mer jag ser andras problem, ju mer ser jag att detta finns hos mig också. Som att skjuta upp saker i onödan, orkeslösheten, oviljan att fullfölja saker jag påbörjat, oförmåga att hålla iordning på papper och annat, tusen ideér men inget "go". För några år sen när min hjärna sa, "stopp, jag vägrar funka om du inte tar tag i ditt liv", så trodde jag att jag orkar allt detta bara jag blir "frisk" igen. Jag har väntat och väntat på detta "frisk" men jag börjar mer och mer inse att jag  har alltid varit så här men det är först nu jag har insett det. För det handlar om att se......se på riktigt, från hjärtat, utan att nedvärdera sig själv. Det här är JAG utan att sudda bort det jobbiga, ängsliga men även utan att sudda det positiva och underbara. Det här jobbar jag med varje dag och det jobbet varken vill eller kan jag bli uppsagd ifrån.
Så jag kör en Nystart till som säkert blir en till, en till och åter en till men det gör ju inget......bara jag aldrig ger upp.

Idag affirmerar jag.........

JAG ÄR JU HELT ENKELT ALLDELES UNDERBAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar