lördag 6 oktober 2012

Fokusera rätt!

Ibland gäller det att hitta nåt annat att fokusera på när livet känns upp och ner. Det fick jag för ca en vecka sen. Jag är uppsagd och har nu tre veckor kvar att jobba. Tyvärr kändes inte livet så mycket lättare av den informationen och därför måste jag vända mitt sätt att tänka. Men det är svårt när min hjärna skriker i panik. Mina stressrelaterade symptom har sakta smugit sig på igen, huvudvärken, ömma och suddiga ögon, ej fungerande minne, pirr i ansiktet, hugg i hjärtat, yrsel, eksem, ihopbitna käkar. Jag säger även hej till deppigheten. Det är nu jag ska använda mig av affirmationerna och långpromenaderna. Jag behöver vara i naturen när jag mår så här. Det värsta är att även älgflugor vistas i naturen samtidigt men jag får helt enkelt affirmera bort dom.
Det gäller att för varje negativ tanke tänka minst fem positiva. Så jag ska skriva en tacksamhetslista för att ha något att läsa när deppigheten smyger sig på. För jag har ju så mycket fint att vara tacksam för och det är lätt att glömma när man är nere.
Jag måste och jag vill börja fokusera på rätt saker och bara låta det negativa finnas  i bakgrunden tills det inte syns längre.
Idag och några dagar framöver affirmerar jag.........

JAG ÄLSKAR MIG SJÄLV OCH JAG ÄLSKAR LIVET!

2 kommentarer:

  1. Jag trodde INTE det skulle fungera men jag provade meditation BARA FÖR ATT. Nästan mer för att bevisa att det INTE skulle fungera på en sån vrångstövel som mig... men.. peppar peppar. Käkarna är inte lika ömma längre :D. Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Det fungerar jättebra om man bara ger det en chans :)Affirmationer också. Jag anser att man ändrar hela sitt liv i rätt riktning om man kommer sig själv lite närmare. Det gör man genom att ge sig själv lite uppmärksamhet ibland :) Att känna när man andas t ex eller känna lukt och smak på riktigt. Eller att helt enkelt tala om för sig själv att man är bra.
    Du är bra och stark mitt i allt elände som drabbar dig.
    Styrkekram till dig.

    SvaraRadera