söndag 23 september 2012

Planering av liv pågår!

Jag kan inte fastna i den här sörjan jag satt fötterna i, jag måste ur och iväg. Livet går vidare och jag med livet.
Att sörja någon är nyttigt men lite ljus på min himmel måste jag ha, så nu byter jag stig.
Jag ska planera min framtid och jag vet vad jag vill, jag måste bara hitta den smartaste vägen.
Det handlar ju oftast om nåt så tråkigt som pengar, för tyvärr så styr det ju så mycket, men jag har en vision i alla fall och det är en början.
Jag vill hjälpa människor!
Jag vill hjälpa dom att hjälpa sig själva. När jag gick hos min psykolog så blev jag väldigt fascinerad av hur många verktyg det finna att tillgå. För när man är i botten av sig själv behöver man hjälp att hitta en väg ut.
Jag vill läsa till Livscoach. Samtidigt som man lär sig att hjälpa andra får man hjälp att förstå sig själv. För arbetet utgår från mig och mina känslor.
Sen var det ju det här med min rädsla.....Att åka till Stockholm varannan Söndag, jag ryser av bara tanken. Det är ju en av mina största rädslor. Nya platser och människor. För samtidigt som det är så spännande så är det skrämmande. Men det är något som jag måste jobba med.
Jag tror att det vore bra att sätta tänderna i nåt nytt nu när livet blev som det blev.
Jag vill ändra på saker. Möblera om här hemma är en början. Jag ska bara hitta växel nummer två.

Idag affirmerar jag......

JAG KAN OCH JAG VÅGAR!

1 kommentar: