söndag 6 januari 2013

Tillbakablick!

Han är svart i ögonen och jag känner inte igen honom längre. Han sitter på min bröstkorg och med sina ben har han låst fast mina armar.....jag tänker "ska jag dö nu". Uppe i det vita taket ser jag röda blodfläckar och jag undrar om det kan vara mitt. Hans knytnäve träffar mitt ansikte om och om igen tills jag inte orkar vara medveten längre. Jag vaknar till av att han håller mitt ansikte framför spegeln på toaletten och skriker "Titta för helvete hur du ser ut, tvätta rent det här din hora" Jag tvättar så gott det går i mitt såriga ansikte och tänker bara att jag önskar att han kunde somna. Han drar in mig i sovrummet och klär av mig alla kläder.....med en hånfull blick tar han tag runt min hals och viskar...."Jag tycker inte synd om dig din hora, rör du dig så stryper jag dig" sen går han ut och smäller igen sovrumsdörren. Jag ligger där i några minuter....eller kanske några timmar jag vet inte. Skulle jag kunna hoppa ut genom fönstret från tredje våningen eller slår jag ihjäl mig då? Om jag bryter benen kan jag ju inte springa och då får han tag i mig i alla fall. Jag hör hur han sitter i vardagsrummet och rullar cigaretter...det välbekanta knackandet för att få tobaken ända ner i hylsan. Jag tar mod till mig, vågar knappt andas.....drar på mig trosor och BH och springer....nu eller aldrig......

Det blev ett nu.....men tyvärr blev det bara tillfälligt eftersom jag var tillbaka några dagar senare. Det stod tio rosor i en vas på bordet med en trisslott i. Jag fyllde 20 år och han älskade mig ju så vansinnigt mycket.

Idag affirmerar jag.....

JAG ÄR VÄRD DET ALLRA BÄSTA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar