söndag 9 september 2012

Mindboard!

Jag önskar mig........
Det är vad Mindboard handlar om. Vad du önskar dig i ditt liv. Man kan göra på flera sätt. Antingen tar du fram bilder och klister och papper eller kanske en anslagstavla och nålar och bilder. Du kan göra som jag har gjort, rita på ett papper.
Nu vill ju inte jag leva mitt liv med en streckgubbe men huvudsaken är ju att jag förstår. Jag har i alla fall skrivit vad min streckgubbe eller framtida man ska ha för egenskaper. Sen har jag ritat vad jag mer vill ha i mitt liv.
Det finns ju egentligen inga begränsningar och det är ju det som är så fantastiskt. Det vi kanske har önskat oss från att vi var små har vi nu möjlighet att plita, nåla, klistra fast på våran mindboard.
Sen är det meningen att vi ska visualisera detta för våra ögon. Blunda och se bilder av hur detta är verklighet. Flum, kanske en del tycker......ja, kanske det. Ett skönt ofarligt flum, en dröm att försöka uppfylla, ett sätt att försöka se positivt på våran framtid. Underbart skulle jag vilja säga.
Jag vet att mitt liv kommer bli bra och att mina drömmar kommer att slå in, för jag rör mig framåt. Jag backar inte tillbaka och sätter mig i situationer jag inte vill vara i. Där har jag varit färdigt nu. Sen kan det naturligtvis hända saker i framtiden som jag inte gillar och som jag inte vill vara i men då är det inte en gammal situation utan något nytt som aldrig hänt mig innan.

Idag affirmerar jag....

JAG ÄLSKAR MIG SJÄLV OCH MITT LIV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar